author love stuffies affies
hello! hana | 13 y.o | malaysian | kpopers
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome


~First day,Second day~

Salam/annyeonghaeseyo^^

Waaa~ hari nie dh hari kedua kat sekolah. >.<

Tahun nie saya dapat cikgu2 seperti:

Cikgu Emy (guru kelas) - ajar science

Cikgu Sharifah - ajar english

Cikgu Sata (omma) - ajar bahasa melayu

Cikgu Zarina (grang nie) - ajar math

Hahaa..smua nya perempuan. Jnis hbat2. Haha. XD

:First day:

6.00 a.m.

Bangun seawal 6 pagi kerana bersemangatnya nak pegi skolah. Bersiap, sarapan n then bertolak pkul 7.00 a.m.

7.12 a.m.

Sampai di sekolah. Aigoo, cikgu kena ltk kereta kt blkang? X best! Huhuw :(

Sampai plak di kelas. Haha, sekarang saya sudah 12 tahun, dan kelas saya bernama.. 6 Arif.

Cari tmpt duduk. Cari punya cari, jmpa pun kwn baik saya, Iffah dan dia dh booked tmpt tp..bnyk sgt org dtg awal, jd saya terpksalah duduk di belakang tepi tingkap..huhuw :(

7.30 a.m.

Sekarang waktu perhimpunan.

Saya: Weyh, Anis xmai lagi ka?
Iffah: Ntah la.. Umairah pun sma..

3 mnit kmudian..

"Umairah!! Anis!! Yeay!!" Saya dan Iffah mnjerit seronok xD

Sepanjang perhimpunan, saya cuba bg tumpuan tp.. 70% peratus sahaja berjaya. Haha. Yang 30% lg msih bersembang dgn kwn2.

Sepanjang masa persekolahan first day okey sahaja. Tiada perkara yg pelik2 terjadi. Anis plak asyik duk tgk kotak pnsel SHINee saya. Hahaa..~

:end first day:

:second day:

6.25 a.m.

Humm.. indahnya mimpi. Eh, bkn nightmare ka? Silap laa... Haha.

"Nani! 6.25 dh! Bangun!" Terdengar plak suara abah di pagi yg teramatlah sejuk nie.

Saya pun bgunlah dgn mamai2. Air plak sejuk sgt2 hari nie. Mndilah dgn air sejuk ya.

7.00 a.m.

Mulalah kelam kabut cari kasut, stoking dan sewaktu dgnnya. Kucing plak masuk rumah, kna kejar balik. Huhuw^^

7.15 a.m.

Sampai di sekolah. Masuk ke kelas, tengok smuanya lelaki. Mna kaum Hawa nie?

Arghh. Malas. Turun bawah ja la..

Turun bawah, nampklah kaum Hawa yg len2. Alhamdulillah. Ingt tnggal saya ja dlm klas tu XD

7.30 a.m.

Perhimpunan nak dimulakan. Skarang dh jd pngawas, sepatutnya jerit,

"Baris! Baris! Buat leklok skit!"

Tp sebaliknya. Diam sahaja. Haha.. pengawas pelik XD

4mnit kmudian..

Baru nmpk Anis. Iffahnya mana? Hilang plak bdk kecik tu?XD

5 minit kmudian..

Barulah nampak batang hidung Iffah. Hahaa~XD

10.15 a.m.

Waktu rehat. Yeah, perut pun dh berbunyi. Laparnya!

Jamah nasi lemak bersama2 Iffah, Anis dan Najah. Hehe. Tp msih ada yg mngacau wlaupun dh xduk kat kelas 6 Arif iaitu.. Qimi. Grr.. XO

10.45 a.m.

Lpas mnjaga tangga, masuk pula dlm kelas. Lpas nie waktu cikgu Sharifah.

10.30 a.m.

Waktu cikgu Sharifah, english. Waaa, dia ajar fham la, besh2 (tp cikgu Nurul pon sma) Masa bdk2 ngantuk td, dia wat senaman yg jrang org tgk. Hahahaaa.~

11.15 a.m.

Skarang waktu cikgu Emy, science. Cikgu ajar, saya faham cikgu! Cikgu wat saya faham, insyaallah saya ley wat cikgu! :D

12.15 a.m.

Waktu Cikgu Sata, my omma, bahasa melayu. Uwaa. Masuk2 muka steady grang dh.

Omma sdg mengajar. Ya, saya bg perhatian 100%. Tangan yg sdg mnulis nota, tiba2..

"APa yang ampa dua wat tu? Toksah sembang!" Jeritan omma, mampu membuatkan saya jatuh tergolek tadi.

Haha, soalan tu ditujukan kepada.. KHAIRIL ALIFF. Padan muka ang! Ngata aku sangat :PP HAHA~

Pada waktu balik..

Arghh. Napa kau masih kacau aku? Aku dh x sekelas ngan kau oke. So stop. Grr. Irfan Haqimi n Nash, nyata, tkar kelas pown still kcau org. X malu? Weck! Kata bertaubatlah konon. Sianlah sikit kat aku ngan Iffah yang asyik2 kena ejek nie. Argghhh!!! :(

Masa nak balik...

Kereta yg dipandu mama meluncur laju keluar dari sekolah. Kalau nak kluar dari sekolah, kena lalu kat tempat budak2 tnggu bas/kereta or whateva. Ada sorang jerit (dgr sbb bkk tngkp)

"Ehh! Nani!" Tau sangat suara sapa. Amin. Aishh. Diamlah kau :PP

HAHA~ tu sahajalah ntuk 2 hari persekolahan. 3th day, will be updated!

Salam riang ria bkk sekolah,

Fatin Hanani
Tuesday, January 4, 2011 (2:55 PM)

OLD | NEW