author love stuffies affies
hello! hana | 13 y.o | malaysian | kpopers
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome


Spend Time With Chingu!!~

Salam...~

Annyeonghaeseyo^^

Hari nie rasanya nak cite psal masa 18/12/2010...

Besday Iffah Syahirah! My chingu!^^

Saengil chukahae chingu!~

Pada hari sebelum tu, saya merayu gila2 kat omma ngan appa, nak pegi umah Iffah.

Nsib baik, omma ngan appa bgi.

Hmm, saya sorg je pegi, jadi saya ajak Anis Syaheera ataupun saya pnggil Key. Hehe. Nsib baik dia nak.

Next day

Hari nie Kamel hyung ngan Yat hyung nak pegi tgk wayang. Oh~ this is my chance~!! Hyung bwk keta, jadi appa hntr.

"Err, dah lewat nie.. jnji ngan Key, nak dtg kul 11.30 tnggu dkt taman. Err.."

"Abah, jom la. Lewat nanti, susah. Hehe," Saya plak cuba pujuk appa yg masih menghadap laptop, wat keja dia. Hai, cuti2 pun, appa msih wat keja. Tabik appa! :D

"Oke2, jom2."

10 minit kemudian...

"Err, lewat... sah dia tnggu," saya yg msih dlm keta dkt2 Lagenda Heights cemas. Dh 11.30! Skrang kat stesen minyak lagi. Aigoo!

5 minit kemudian...

"Oke abah. Amik kul 3.00. Klu ada pa2 Nani tpon abah," Saya bersalaman ngan appa.

"Oke, jangan pi jauh2 sangat," nasihat appa.

Bandar Laguna Merbok nie mmg pelik. Pintu umah, biar terbuka je? Klu kt umah, uishh, bahaya.

"Assalamualaikum," saya bgi salam n trus masuk ke dlm umah (halaman ya) sbb pintu umah terbuka.

"Assalamualaikum.." salam kedua.

"Uish kakak, kak Nani dh mai tu," Suara adik Iffah, Anis bisik.

"Tipu arhh.." Iffah yg sememangnya slalu kna tipu ngan adik2 dia x caya. Ish!

"Alamakk!! Tudung2!" Bru dia prsan sbb saya terpcak dpn umah dia.

"Oke.. masuk," Dia bkk pintu.

"Wei, kita kna pi taman. Aku suruh Syeera tnggu kul 11.30. Skarang 11.35." S
aya ckp lpas ltk beg.

"Laa... yaka? Jom2.."

Kami pun bergegas ke taman. Bila jalan depan umah ******, kami lari. Sebab dia x bpa suka kami nie. :(

"Eh? Mana dia nie?" Kami pelik sbb tgk taman. Kosong. Yg ada cuma taman, n permainannya.

"Xpa lah, kita tnggulah dia,"

Tunggu pnya tnggu, tuan empunya, x n
mpk pun.

"Ish. Lambatnya.." Saya dh siap berdiri atas buaian lagi.

"Eh... keta kancil.. keta mak dia ka, Iffah?"

"Ya. Aku rasa dia la tu."

Dri keta tu, kluar seorang budak pmpuan. Pkai baju putih campur bunga pink, tdung pink. Aha, sah dia.

"Oitt.. lmbat nmpk."

"Haha.. aku mai dh td tp x nmpk apa jdi aku balik lah dlu." Key ckp.

"Jom, p umah Iffah." Sbnrnya saya msih kekok ngan Key sbb bru pertama kali jmpa. Selama nie kat facebook ja.

Tp bpa jam lpas tu, kami jdi oke ja. Hihi.. mmg x btul perangai saya nie.

Hah, sembang pnya sembang, dah pukul 1.00 ptg. Lunch time!

Uishh... mak Iffah masak sambal udang! My faveret! Klu ada yg nie kt umah, sejam kat meja makan! Haha... bkn sbb mka
n nasi, makan udang ja smbil bca komik/novel! Haha.... tabiat buruk.. kot.

Waa.. hadiah harijadi Iffah drpd mak dia adalah... jam tangan yg comey! Tp xmuat ngan tgn dia sbb kcik sgt! Hahaha! Mak sedara dia (kot...) bg glob. Terjah satu dunia. Heee.

"Ibu, satgi nak pi umah Atikah. Dia ajak makan kat umah dia sbb wat majlis harijadi gak. Dia wat siap2." Kek harijadi Iffah memang sdap. Kek aiskrim coklat. Iffah sbagai anak ketua rumah, duduk kerusi (sorg2), saya ngan Key duduk sma2.

Me: Wei, aku rasa kita ajak FJ pown bgus.
Key: Haha, tol3. Sian dy, Iffah x ajak dy, hee.
Me: Tu arhh.. Iffah terlalu garang. Ngee~ haha
Iffah: Oitt.. ngata aku ka??
Me and Key: Oihh... xdk aihh... mlawak2 ja.

Iffah dh wat muka pelik. Kami sengih2 ja. Hihi.

Fuh~ kenyang. Tpon appa pun dh suruh amik kul 6.00. Sng ckett sbb stgi nk pi umh Atikah kul 5.00. Skrang kul 2.30. Ada masa bnyk nie nak sembang2.

"Wei, ang nak dgr ka psal skola kami yg sentiasa riuh ngan pelajar2 nya yg gila2?" Saya tnya kt Key.

"Haha, ley gak arhh.. cita ckett."

"Oke... skolah kmi.. bla bla bla..." Cita bermula.

"Oh ya, ang kwn gi ka ngan ******?" Saya tnya si Key yg tgh menghadap nfonnya yg rsanya saya x pnah tgk.

"Ntah, aku bknnya rpt ngan dia. Lgipun pmbhong bsar. Tipu kt aku kata kt ang mcm2." Dia ckp.

"Ouh..."

Kami berbual smpai kul 3.00. Kul 3.00 smyg jap. Ps2 smbung blek.

3.00... 3.30...4.00...4.30..5.00!

Yeah! Sampai masanya! Jom pegi~!

Kat umah Atikah nie dia wat mix, hrijdi Atikah n adiknya. Muka cam kembar je tgk. Haha!

Uishh.. kenyangnya hri nie. Makan bnyk btul.

Kami sempat lg nk bermain kt padang permainan. Haha... cambdk kcik ja. Eh, bru 11 nak msuk 12. Haha.

Masa dlm perjalanan...

Saya: Ey! Comelnya kucing 2!
Iffah: Ya la! Tengok jom!

*Tiba2 waktu nk pegi kt kucing...*

Saya: Wei!! Anjing tepi tu! LARI!!!!
Key n Iffah: Kyaaa!!!! RUN!!!!!

*Key tkut ngn kcg, sbb 2 dia x sentuh*

Sampai kt umah Iffah, saya smyang dlu.

10-15 minit kmudian, appa pun dtg.

"Makcik, tima kasih makcik." Saya bersalaman ngan mak Iffah.

"Sama2. Nanti dtg lah lg." *Ey, tul ka mak dia ckp? Haha.*

"Insyaallah, mak cik."

Hehe. Tu ja lah cita psal p umah Iffah.






















Me~!!

















Anis Syaheera @ Key *uitt... jgn mrh aku ambek gmbr ang k. ntuk blog ja.. hehe*















Iffah. Hee~


Antara kmi bertiga, mna cute gi? Haha.. sah2 lah Iffah...


Ok. Tu ja.

Salam,
Minhana
Monday, December 27, 2010 (9:59 AM)

OLD | NEW