author love stuffies affies
hello! hana | 13 y.o | malaysian | kpopers
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome


penghujung hari... yg menyedihkn..

Assalamualaikum para pembaca! ^^


Hri nie saya nk ceritakan perkara sedih yg bru berlaku di skolah tdi...

Perkara gembira ::

UPSR

Keputusan UPSR di Sk Tasek Apong membanggakan... bnyk dpt 5a.. dlm 42 org kot... sapa sangka, si pengacau Afiq Khusairi dan si pendiam Ikan Guppy or Wan Mohd Kashfy, dpt 5a!! Haahaha...!! Tahniah2!!

Menyedihkn

Perkara nih berlaku kt skolah.. Waktu nk balik tdi..

Al-kisah....

Kami merancang nk wat besday suprise kt seseorang minggu dpn. Kmi rncang n dh dpat tmpat statistik iaitu Bilik r0b0tik. Nash n Qimi mnjadi VVIP di majlis yg bakal dibuat tu sbb kmi suruh byr rm3, ttpi mereka dgn murah hati byr rm10 (Nash Bakery Sedap) n rm20 (Qimi ataupun dipanggil Papan Lipan Lapan). Anda diminta mnjadi VVIP ya. Pas2, rncang pnya rncang , hinggalah..

"Weh, tdi aku nmpk cgu Nurul. Jom, kita jmpak cikgu sat. Nk mntk kebenaran psal bilik r0b0tik tuh." Ariff menyuarakan pendapat dia.

"Ya lah, mungkin cikgu dh blik . Jom, kita pergi serbuu!!" Umairah plak kata. Saya, Umairah, Ariff, Fatin n Khairil berlari ke bilik guru tnpa ajk seseorang.

Kemudian...

"Wei, cikgu xdak pon. Hg nih bohong la Ariff," Kami suma mrah kt Ariff. Sbbnya, cikgu xdak pun.. Apa la..

Masa nk naik tngga, kmi berhenti n buat perbincangan. Pas2, ternmpk Kyuhyuna dlm bilik r0b0tik. Dia ajk berbincang. Saya mmg x bapa setuju, tpi dh duk ajak2.. pergi ja la.


Bincang pnya bincang, tetiba...

Tok Tok! Pintu diketuk. Seseorang dtg. Sampai2 bkn nk berbicang, tpi berbisik ngan Kyuhyuna. PAs2 Ariff tetiba ejek dia , "Woa.. FJ mai."

Dgn muka masam dia, trus dia kluar , tutup pintu.

Kyuhyuna ngan Fatin kejar dia. Pas2, seminit lpas tu, msuk blik. Saya trik Kyuhyuna.

"Wei, ***** ckp pa kt hg?" Saya tnya dia. Maaf, namanya dirahsiakan.

"Dia bisik kt aku tdi, bincang x ajak." Kyuhyuna bisik ..

"Laa.. tu ja? Sampai teryak? Sampai lari2 blik? La.. bknnya kita x ajk dia pun. Kita jmpak teacher Nurul, pas2 hg ajak mai cni, kn? Yg dia nk mrh watpa?"

"X tau kt dia.."

'Hmm.. nie yg mlas nih. Nk wat jamuan pun, merajuk plak.' fikir la dlm hati.

"Okey... perbincangan kita dh tamat! Jom, blik klas! SEKARANG!" Saya menjerit kpd suma yg ada, sbb setengah klas ja yg byr.. yg x byr, plezz! Jgn ikut!


Sampai di kelas..

Dia mo0dy . Nie yg mlas nih. Aaa.. lantak lah .

"Wei, jgn la marah.." Umairah cuba pujuk si dia.

MAsih tiada perubahan.

"Wei.. jgn la mrah.." Umairah pujuk lgi!

Kemudian dia berpaling, "Aku x mrah kt ampa, aku mrh kt ARiff!" Dgn muka masam mencuka, dgn muka rsa x bersalahnya, dia jerit kt Umairah centu.

Kami suma dh pujuk , dia x mau dgr. Biarlah. LAlu saya capai pen n ketas, coret2.

Hana: Wei, jgnlah mrah. Kami nk pi jmpak teacher, pas2 masa nk naik tangga, Anis ajk bincang kt ctu. Jdi, kmi ikut ja la. Aku ttp anggap hg best frend aku walaupun... aku tau sbenarnya hg ada rahsia ngan Anis, tpi aku x kesah, janji aku ada kwn.. so, skarang nih, ikut hg lah.

*****:: Kn cikgu x ada.

Hana: Mmg la xda, tpi Ariff kta ada. Jdi kmi ikut la.


Lpas tu, saya trus kluar dripd klas. Saja, mlas nk berlma2 kt ctu.

pas2, saya ternampak, ***** buang surat yg saya tulis tdi. Siap renyuk2.

Nk blik.....

Saya berdiri blakang Kyuhyuna. Sambil saja2 bca buku n0vel Diari Si Ratu Air Mata. Sbnrnya saya dh bca, tpi saja2 wat bca sbb sbnrnya saya nangis. Kyuhyuna sedar, tpi dia diam. "Weh, nani, hg cam nangis," Fatin kata. Saya geleng ja. Saya nmpk, ***** duk sembang elok ja ngan Umairah. Aii, tdi, dia yg tamau kwn sgt, skarang dh baik? Tpi.. kt Umairah je la. Saya? Huh! Jgn hrp!
Okey, sila jln. 0rg dpan saya, Atiqah ngan Ummil sdar n tnya, "Wei, Nani, hg nangis ?" Kyuhyuna jwabb, "Xlah, Ada habuk masuk mata dia., kn?" Saya diam ja..

~~ THE END ~~

sESEORANG ITU WUJUD. DIALAH BFF SAYA. SESIAPA YG RSA ITU DIA, MUNGKIN SAYA XKN BERKWAN DGNNYA JIKA X MNTK MAAF.











Thursday, November 11, 2010 (4:09 PM)

OLD | NEW