author love stuffies affies
hello! hana | 13 y.o | malaysian | kpopers
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome


cikiey….

Hai blogger, kita bertemu lagi ya. Kamsahamida kpd yg follow saya ye. Thanx bnyk2. Biasalah, bdk kecik lagi kan. Seperti yg pernah saya katakan dalam entri yg lain2, saya bru berumur 11 tahun. Saya pandai dlam hal-hal blog ini kerana ajaran unnie saya yg tercinta, Safina Salim ( http://fandomreality.blogspot.com/ ) kamsahamida! Saranghae!

0key, selalunya saya cerita perihal sekolah, adik-beradik n kawan ja. Kali nie nk cerita psal kucing kesayangan saya, Cikiey.

 

Alahmak

Ha, nielah dia. Cikiey, kucingku tersayang! Cikiey membesar bersama ibunya, Ciko. Cikiey nie unik skit. Kucing lain membesar dgn cpat. Dia tidak. Slalunya kalau kucing, matanya akn terbuka dlam masa seminggu atau lagi kurang. Tpi, Cikiey bru bley bkak mata dalam masa 2 minggu setengah. Apatah lgi kalau jalan. Jalan, tunggu lgi seminggu. Masa tu, Cikiey mmg sgt, sgt… cute! Nie gmbrnya seminggu selepas Cikiey bley jalan. :)

Cute, kan? Haha… tuannya prasan terlebih plak ye… Sbenarnya, Ciko, ibu Cikiey nie lahirkan lgi 2 ekor. Tetapi, adik-beradiknya itu mati. Kemudian, emaknya lahirkan generasi ke 2. 4 ekor sumanya. Rasanya takde gmbr 4 ekor tu. Mmg sgt comel tpi seekor mati, seekor kemalangan langgar kereta, 2 ekor dilaporkan hilang (cam berita tv plak).

Lahir lgi. Generasi ke 3. 5 ekor pulak. Comel-comel sumanya. Membesar dgn sangat cepat. Tetapi….. seekor mati, 3 ekor hilang, seekor kemalangan (x silap…) huhu… sedeyy… sbenarnya abah saya nk buang seekor, and dh buang bersama ibunya kat pasar. Cikiey je yg tinggal waktu tu. PAda keesokan harinya, abah saya pegi pasar yg buang kucing saya tu ntuk bli sayur. Tiba-tiba ada seekor kucing kecil ikuut abah. Rupanya anak Ciko yg abah saya buang semalam! Ibunya yg hilang. Abah saya berasa kasihan lalu membawanya pulang ke umah. Selang beberapa hari, kucing tersebut hilang….

Tu kisah thn 2009.  Skarang 2010. Apa al-kisahnya pula thn ne? Hehehe…

Kehadiran tiga kitties bru membuatkan saya bersemangat. Dgn Cikiey, dan kehadiran kitties-kitties bernama :

Kim (panggilan) – Kim Eunhae

Junsu (panggilan) – Kim Junsu

Key (panggilan) – Kim Kibum

Hebat takk?? Hehe, angkat bakul sendiri plak…. Nielah peneman setia saya. Saya bela kerana long saya berikan kpd saya. Kitties-kitties nie emak mereka dah mati. tak sempat menyusu kot. Sampai skarang saya masih jaga mereka. Skarang nie mereka aktif. Bulu makin gebu. Ada yg bermata hazel, ada yang berbulu cantik, ada juga yang pling kuat makan. Sumanya ada ragam sendiri.

Kim, iaitu Kim eunhae hmpir2 mati. Sperti sudah tiada harapan.. namun kakak saya ttp memberinya makan dan sekarang sudah aktif. Yg bermata hazel tu laaa!

Setakat itulah kisah saya dengan kucing. Sbenarnya ada lgi kucing saya, tetapi malas nk tulis . :P

Okeylah, dh pnat nak tulis di Windows Live Writter nie.. anyonghaeseyo!!

Tuesday, September 28, 2010 (10:27 PM)

OLD | NEW