author love stuffies affies
hello! hana | 13 y.o | malaysian | kpopers
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome


About my family

Kali nie saya nak ceritakan tentang keluarga saya.

Image322 

 Yang pertama ialah of course abah saya. Namanya ialah Salim bin Saleh. Abah saya bekerja sbagai seorang guru besar di Sk Rantau Panjang, Kedah. Beliau dilahirkan pada 17 Oktober 1956. Lama tu! Abah saya nie cool orgnya. Nk tau nape cool? Sbbnya.. ayah saya nie lmbt marah. Kalau marah pun, skejap je. Cool… ^_^

Image001

Nie plak mama saya. Nama mama saya ialah Che Sata binti Man. Lahir pada 7/8/1965. Mama saya seorang guru jgak. Guru yg sgt sporting! Mmg sgt tegas dlm mengajar. Mama saya mengajar Bahasa Melayu dan Sains. Mama saya paling terer bab-bab Bahasa Melayu. Dia akan tau apa kesalahan ke, apa ke. Tpi saya xdelah expert sgt Bahasa Melayu nie. Hehehe… ^_^

Image065

 Nie abg saya yang sulung. Namanya ialah Mohd Hakimi Hafidz. Lahor pada 8/7/1986. Dlu dia belajar di UITM Shah Alam. Skarang nie dh graduate. Dia bekerja dan menjadi seorang guru Bahasa Inggeris di SMK Kota Kuala Muda. Dia juga turut menjadi seorang tutor di UITM Merbok, Kedah jugak.

grad

Ha… nie plak kakak saya! Namanya Nursafina. Tarikh lairnya ialah pada 13/9/1987. Dialah yg slalu mengajar saya… dia yg ajar saya main tulis2 kat blog nie and ajar guna Windows Live Writer nie. Kiranya dia tahu serba-serbi. Mula2 dia blajar kat Universiti Malaya kat Kelantan. Pas2 tukar ke KL. Saya slalu jgak pi jenguk dia kt KL. Skarang nie dh graduate. Nielah gmbrnya masa graduate. Hadiah tu… hehe… adalah sapa bgi tu… hahaha… (Mianhe unnie!)   (http://myeternalobsession.blogspot.com/ / http://fandomreality.blogspot.com/ ) Nielah blognya ye….

Image066

Nie kakak kedua saya. Namanya Intan Nursafirah. Tarikh lahirnya adalah pada tanggal 27/12/1989. Sedang belajar di Universiti Malaya, Kuala Lumpur. Kdg2 dia ska mengajar saya jgak, sama ngan kakak saya yg kt atas tu. Saya x tau nak kata apa lgilah.. Hehehe….. ^_^

Image203

Nie abg kedua saya, Mohd Kamel Hafidz. Tarikh lahirnya ialah 29/6/1992. Skarang dia blajar kat IPG Perlis. Thn lpas, masa hrijdi saya dia bgi hamster. Tpi Cikiey dan maknya, Ciko (dua-dua nie kucing ya) mkn hamster saya tu. Nama hamster tu Momo. Sian kat Momo sbb saya nmpk ada bekas darah dia lari n kesan gigi dia. Huhuh! Soo sadd!!! Waaa!! (Hey, Nani. Dh terkeluar tajuk nie!)

Image104

Nie abg ketiga saya. Anak kelima. Lahir pada 15/10/1995. Namanya Mohd Hazrat Hafidz. Berumur 15 tahun. Bersekolah di SMK Agama Sik, Kedah. Seorang yg simple. X tau dh nk ckp ape. Hehehe…. ^_^

Image111 

Bernama Nur Fatin Hanani. Lahir pada 10/10/1999. Eh, cam knal je? Hehehe… dh tentulah saya! Saya nie suka melukis, kdg2 kalau tinggal lama2 bab2 melukis tu, lukisan saya akan menjadi buruk. Maaf, xdapat nk letakkan gmbr saya lukis kt paint di sini. Tpi, anda bole je tgk kt fb saya. (‘Hanani Salim. Kalau x de, cri Kim Hana Junsu) gmbr2 lama ckit. Selain drpd tu, saya nie kdg2 ska berangan. Entahlah apa yg saya angankan pun, saya dh lupa. Itulah serba sedikit tentang diri saya.

Alahmak

Ha..! Nielah Cikiey! Kucing saya! Comel, kan?? Sebenarnya dia ade bnyk adik-beradik, tpi suma nya mati. Tinggallah Cikiey. Tpi, Cikiey ada adik2 angkat. Nama mereka ialah Kim, Key, Junsu. Masih ada di umah. Makanan mereka ialah ikan campur… nasi! Kdg2 ikan saja. Susu, sebulan tiga kali je ya. Kalau x, maunya JKK tu besar nk mampus.

Cikiey nie ada maknya, tpi dibuang. Sbb perngainya kat umah sangat teruk.

Okey, tu je pasal keluarga saya (Campur ngan perihal kucing). Berjumpa di post yg lain.

Bye bye! Anyonghaeseyo!

 

Monday, September 20, 2010 (11:10 PM)

OLD | NEW