author love stuffies affies
hello! hana | 13 y.o | malaysian | kpopers
tumblrfacebooktwitter
+ FollowHome


Pameran Rekacipta (Kelab R0b0tik)

Hahaha... tibalah masanya ntuk bert0lak. Ya, ke SP Inn! Terujanya aku! Pada tanggal 29.7.2010, kelab r0b0tik akn pi ke SP Inn ntuk tgk rekacipta n pelajari kt ctu. Aku angkut iffah skali walaupun dia bkn kelab rob0tik sbb cgu. kta bley ambik lagi 7 org bgi cuk0p 40 org. Happy!! yg ikut lgi adalah nadzrin, farah, adlina, dania and ntah laa... bnyk yg ikut... akulah bendahari jdi aku kna kutip duit sampai RM80.00. huhu... and mulalakan cita!

Camnalah aku bley lupa bwk ketas kebenaran.. huhu.. tpi aku lps sbb mak aku bgi pi.. yay.. aku berebut nk naik bas pulak.. aku duk di tepi tingkap, baris kedua. blakang aku idham ngan nadzrin. dua2 org bdk k0rid0r. masa bas dh jln, aku tnya nadzrin. "weh, @@#$#$$% duk mna??" hahaha.. aku pun x tau aku tulis apa... huhu.. pas2 dia tnya, "hg pnya ka iffah pnya??" aku ckplah aku pnya. pas2 dia tgk2.. aku heran apasal bdk nih. pas2 aku ternmpk farhan duk blakang nadzrin. kalau aku nmpk bdk tuh, mestilah aku nk elak sbb budak tu bkn ja pemalu, tpi lbih pandai dri aku.. sbb tulah aku jenis x brapa lyn sgt bdk tuh.

"Alamak! Iffah!" dan dan aku turun duduk dan tekup muka aku sbb malu. Iffah pulak terkejut sbb tgh mkn biskut aku. "Awat ngan hg, nani? ada masalah ka??" Iffah duk heran awat aku jdi cen2. "hmm... xde apa2.." huhu..

"Idham, aku nk satu! hg bwk c0klat bnyk2 wat apa??" Aku ngan iffah terkejut tgk idham bwk bnyk c0klat. nk pi bercuti ke hapa?? haih.. bdk k0ridor, suma ada ragam sendiri lah kn??

"Nah, hg ambik satu, iffah ambik satu." dia bgi kt aku ngan iffah. c0klat apa ntah. aku pun lupa. tpi, rezeki jgn dit0lak. ambik jelah! huh.. dpt jugk isi perut sbb pagi mkn sket ja.

Akhirnya sampai jugak perjalanan selama 10 minit. puas2 berbual, akhirnya sampai. aku turun ngan iffah. setiap 0rg kna ada pasangan sendiri. jgn tinggal nnti dia hilang (s0ry iffah). beberapa minit kemudian lps daftar, kami masuk trus. nmpk je apa2, trus tulis. sbb kna wat lap0ran sbb tu isi kna bnyk, kn? huh,, penat jugak mencari.. ada jgak yg ejek iffah kecik, aku rasa cam nk tumbuk2 jaa kakak tuh. nsb baik dia kata kt iffah. kalau kt aku? sah2 aku tumbuk dh kak tu.

"Penatlah, iffah. aku dh penat nk jln. bnyk sgt bdk sk0lah menengah. hg nih, kalut sgt cari apahal? aku pnat laa!" kaki aku dh berenti jln. bebudak yg len duk cri lagi. x penatkah depa tu?

"Aku penat jugak. Jomlah pi tandas. aku nk perbetul tudung aku jap." iffah dh tarik2 tudung dia. aku pun pilah tandas. and bila dh keluar, tgk depa suma pun cam dh keluar tpi ada lgi separuh x keluar. aku teruskan misi aku ntuk mencari. cari pnya cari. akhirnya... suma org dh pnat s0 kita pon jln kaki pi tmn jubli perak. aku share nasi g0reng ngan iffah. fuh, sedap dan mengenyangkan. tpi, mama pnyalah plg sedap di dunia!! hahaha.. jgn mrh, iffah.. lps tu kami bersuka-ria kt tmn jubli. aku, iffah ngan farah. ummil, balkhis, athirah pi asing. aku, iffah n farah pi tempat len seprti naik buaian, j0ngkang-j0ngket n mcm2 lagi. sungguh menyer0nokkan. pas2, dh lama sy0k2 men, kami pi plk perpustakaan awam. kt ctu aku cuma baca buku inggeris. maklumlah, cita inggeris best.

"Alamak iffah. xdak tempat duduk dahlah... huhu.." aku rungut sbb xde tempat dh. hrp2 ada lagi. tiba2, aku nmpk ada satu tempat k0song tepi meja farah duduk. aku cpat2 pi sbelum ada org len ambik.

"Oh tidak. iffah, idham dh duduklah," huhu.. iffah plk ketandusan idea. kt mna lgi nk duduk? terpaksalah semeja ngan lelaki walaupun xnk.

"Idham... bley x kami nk duduk?" aku tunduk. malulah. tapi terpaksa. nk wat cena.. huh. "Duduklah. bknnya ada 0rg len nk duk pun." dan dan dia pi dri ctu. dia pi ambik buku len. fuh! berjaya menjadi meja aku yg pnya. aku baca dgn sng hati. iffah msh tekun baca kt tepi aku. kan bgus sekiranya bwk buku nilam??

"Apahal ngan nadzrin tu?" aku terpandang kt nadzrin yg tgh ckp ngan cgu. rabil. pas2 cgu. tuding kt tenpat kami.

"Sapa nk bgi hg kahwin? pilah duk. bknnya ada apa2 pun." tu ja yg aku dengar dri cgu rabil. tiba2, nadzrin mai duk dpn aku dgn muncung yg panjang sedepa. rupanya dia xde tempat nk duduk. sian.. h0hoh0.. :P

Dh lama baca, brulah aku rasa kek0k ngan keadaan tuh. aku rasa b0ring baca buku tuh n pi ambik buku len. And, asyik2 tukar buku. tukar, tukar, tukar. napa b0red sgt? ada masalahkah aku ni? lantak la! baca trus! jgn pikir apa2. baca jaa buku c0untry mouse t0wn m0use nih. best laa..

"Nani, nani. try tgk tajuk nih." iffah mengejutkan aku dari mimpi aku. tgh berangan rupanya aku nih. hai.. aku angkat kepala maksud bertanya "Apa?" Iffah duk tersengih2. apahal bdk nih?? Dia tunjuk buku yg tgh dia baca. aku mengerut dahi. tajuk buku tu adalah "Nani terlalu kurus" o0i buku. sory sket. x pasal2 aku pulak jdi rusa. "Ahh.. lantaklah. diam. fokus" aku kata kt iffah cen2. kalaulah "N" tu ditukarkan jdi "D", dh semestinya jdi "Dani terlalu kurus" hahaha!! padan muka!

Kami menamatkan bacaan pada pukul 12.30 tgh hari ntuk plg ke sk tasek ap0ng. Cam besa, nadzrin ngan idham duk blakang aku. o

Sampai ja kt skolah. kami diarahkan ke dataran perhimpunan. pas2, dengar ucapan cgu, and blk klas. kna salin apa ntah n wat jwpn. aku cita sumanya kt anis. anis x ikut sbb tu aku nk bgi dia x kecik hati. jdi, aku citakan perkara yg manis kt sana. bagi aku, sumanya best! hari ini adalah penghujung hari sk0lah yg plg best penah aku alami selama 11 thn aku hidup nih!! yay!! x nyesal aku ikut skali!
Saturday, July 31, 2010 (10:06 AM)

OLD | NEW